
Приблизително време за четене: 2m 4s
Поколението на бейби бума започва да се пенсионира и на негово място идват милениалите, които искат да се възползват максимално от кариерата си и да оставят трайна следа. Милениалите се стремят към социална работна среда, изпълнена с цел и значение.
Смяната на поколенията в работната среда е едно от най-големите предизвикателства, с които компаниите трябва да се справят. Как да накарат новите служители да постигат добри резултати? Как да ги убедите, че се стремите към едно и също нещо? Как да ги ангажирате в популяризирането на Вашия бранд? Решението е да изградите силна организационна култура.
Как да подобрите организационната култура във Вашата фирма?
Подбор на персонал
Търсенето на нови служители, е чудесна възможност да „продадете“ бранда си. Позволете на потенциалния служител да види какво правите – както за клиентите си, така и за служителите си.
При подбора на персонал трябва да развиете умения за интервюиране.
Бранд с цел
Ако има едно нещо, което със сигурност, не се харесва на милениалите, е чувството за липса на цел или посока. Културата във Вашата организация не трябва да бъде само аспект от нечия идентичност; тя трябва да бъде нещото, което кара хората да дойдат сутрин на работа. Вземете например, компанията Toms Shoes. Тя има ясно послание: за всеки продаден чифт обувки, компанията дарява един чифт нови обувки на дете в нужда. Освен това, Toms Shoes подтиква служителите си да участват в доставката на обувките. Когато видят на живо как техния бранд прави света малко по-добър, те се чувстват много по-ангажирани и мотивирани с фирмените цели.
Бъдеще
Важен въпрос, който всички управители на фирми трябва да си зададат е: „Какво може нашата компания да даде на служителите през следващите няколко години?“ Ако не можете да си отговорите, или доводите Ви не са много убедителни, можете да прецените колко дълго време Вашите служители ще искат да работят за Вас. Ако служителите Ви не се чувстват сигурни за бъдещото си в компанията, е малко вероятно да бъде мотивирани да дадат най-доброто от себе си.
Очевидното решение е компанията Ви да бъде прозрачна относно целите и бъдещите възможности за развитие.
Професионално развитие
За да подобрите културата във Вашата организация, освен да информирате служителите си, направете всичко възможно да повишите квалификацията им. Създайте програми за обучение и развитие на персонала, и следете изпълнението им.
Професионалното развитие е нещо, което всички служителите желаят – затова трябва да им го осигурите.
Ако искате да оцените уменията на служителите, може да използвате 360-градусова обратна връзка.
Обучете лидерите във Вашата компания как да развиват бранд целите. Важно е всички мениджъри да имат пълно разбиране за бранда, да го изразяват ясно, точно и постоянно – чрез думи и действия.
Обратна връзка
Организирайте събитие или определете ден, в който да поканите всички Ваши служители да се включат. Поискайте им обратна връзка и вземете предвид мнението им.
Задайте цели
Помолете всичките си служители да си изберат цел, свързана с бранда. Това ще ги накара да мислят постоянно за ролята си в изграждането на културата на компанията. След като напълно разберат бранда Ви, те по естествен начин ще започнат да добавят стойност към него с всичко, което правят.
Отбелязвайте успехите
Когато служителите Ви виждат резултатите от техните действия, те ще се ангажират по-силно с бранда. Комуникирайте с тях статуса на Вашия бранд, споделяйте резултатите. Награждавайте материално и нематериално хората, които предприемат положителни действия спрямо изграждането на култура на фирмата.
Разгледайте безплатно ръководство за тийм билдинг.