Начало Услуги Магазин Портфолио Клиенти Youtube

Организационната култура като част от Вашия бранд

Съвети за по-добра организационната култура

Забелязахте ли колко по-различни са съвременните служители? Ако не сте, е време да го направите.

Приблизително време за четене: 5m 35s

Организационна култура

Средностатистическият човек прекарва около 90 000 часа на работа през живота си. Това прави приблизително една трета от живота на човека. Затова не е изненадващо, че времето, което прекарваме на работа, оказва огромно влияние върху качеството ни на живот.

Положителната офис култура има очевидни ползи - например повишена удовлетвореност на служителите. Има и други ползи от положителната работна култура, които са по-малко очевидни, но са също толкова важни. Създаването на положителна и вълнуваща фирмена култура може да подобри офисната ви среда по повече начини, отколкото предполагате.

Смяната на поколенията в работната среда е едно от най-големите предизвикателства, с които компаниите трябва да се справят. Как да накарат новите служители да постигат добри резултати? Как да ги убедите, че се стремите към едно и също нещо? Как да ги ангажирате в популяризирането на Вашия бранд? Решението е да изградите силна организационна култура.

Какво е фирмена култура?

Фирмената култура е сложна и трудно може да бъде дефинирана. В широк смисъл фирмената култура включва всеки елемент, който влияе върху социалната и психологическата среда на бизнеса.

Много фактори допринасят за организационната култура на дадена компания, включително визиите, ценностите, системите, предположенията, очакванията, убежденията и процесите на компанията. Ръководителите на компанията могат да оформят културата, но всеки индивид в организацията допринася със собствената си индивидуалност, предпочитания и навици, ето защо набирането на членове на екипа, които са подходящи за компанията, е от съществено значение.

Какво не е организационна култура

Въпреки че понякога е трудно да се определи какво е фирмена култура, лесно е да се определи какво не е. През последните години се наблюдава известно объркване между култивирането на добра фирмена култура и предлагането на атрактивни бонуси в офиса. Все повече компании предлагат екстри като безплатни напитки, зали за игри, кетъринг, фитнес зали и други удобства. Колкото и приятни да са те, допълнителните придобивки не са едно и също нещо като култура.

Допълнителните придобивки на работното място могат да бъдат чудесно допълнение към организационната култура на дадена компания, но те не трябва да се предлагат като заместител на позитивната атмосфера, в която служителите са включени, насърчавани, извисявани и удовлетворени. Култивирането на добра култура трябва да започне с оглед на тези цели, а всички допълнителни удобства могат да бъдат добавени като допълнителни подобрения на работното място.

Защо е важна фирмената култура?


Добрата фирмена култура оказва положително въздействие върху много различни аспекти на бизнес операциите: привличане на таланти, задържане на таланти, удовлетвореност на служителите, производителност и др. От друга страна, лошата фирмена култура може да има отрицателно въздействие върху тези области.

Крайният резултат се появява, когато бизнес лидерите се запитат: Харесва ли на хората да работят тук? Биха ли предпочели да работят тук, отколкото някъде другаде? Чувстват ли се свързани и удовлетворени от компанията и нейната мисия?

Ако обмисляте тези въпроси - или дори директно ги задавате на служителите си - и не сте доволни от отговорите, време е да помислите какво трябва да направите, за да подобрите цялостната организационна култура.

 Курс "Изграждане на работодателска марка"

Как да подобрите организационната култура във Вашата фирма?

Подбор на персонал

Търсенето на нови служители, е чудесна възможност да „продадете“ бранда си. Позволете на потенциалния служител да види какво правите – както за клиентите си, така и за служителите си.

При подбора на персонал трябва да развиете умения за интервюиране.

Бранд с цел

Ако има едно нещо, което със сигурност, не се харесва на милениалите, е чувството за липса на цел или посока. Културата във Вашата организация не трябва да бъде само аспект от нечия идентичност; тя трябва да бъде нещото, което кара хората да дойдат сутрин на работа. Вземете например, компанията Toms Shoes. Тя има ясно послание: за всеки продаден чифт обувки, компанията дарява един чифт нови обувки на дете в нужда. Освен това, Toms Shoes подтиква служителите си да участват в доставката на обувките. Когато видят на живо как техния бранд прави света малко по-добър, те се чувстват много по-ангажирани и мотивирани с фирмените цели.

Бъдеще

Когато става въпрос за идеи за ефективна организационна култура, предлагането на възможности за растеж е безспорно. Насърчаването на професионалното развитие на служителите не само показва на екипа ви, че желаете да инвестирате в кариерата им, но и помага на екипа ви да бъде всестранно развит и способен да поема нови задачи и проекти.
Важен въпрос, който всички управители на фирми трябва да си зададат е: „Какво може нашата компания да даде на служителите през следващите няколко години?“ Ако не можете да си отговорите, или доводите Ви не са много убедителни, можете да прецените колко дълго време Вашите служители ще искат да работят за Вас. Ако служителите Ви не се чувстват сигурни за бъдещото си в компанията, е малко вероятно да бъде мотивирани да дадат най-доброто от себе си.

Очевидното решение е компанията Ви да бъде прозрачна относно целите и бъдещите възможности за развитие.

Професионално развитие

За да подобрите културата във Вашата организация, освен да информирате служителите си, направете всичко възможно да повишите квалификацията им. Създайте програми за обучение и развитие на персонала, и следете изпълнението им. Най-резултатни са платформите за обучение, в които можете да направите собствена Акакдемия за развитие на персонала.
Професионалното развитие е нещо, което всички служителите желаят – затова трябва да им го осигурите.

Ако искате да оцените уменията на служителите, може да използвате 360-градусова обратна връзка.

Обучение за обучители

Обучете лидерите във Вашата компания как да развиват бранд целите. Важно е всички мениджъри да имат пълно разбиране за бранда, да го изразяват ясно, точно и постоянно – чрез думи и действия.

Обратна връзка

Организирайте събитие или определете ден, в който да поканите всички Ваши служители да се включат. Поискайте им обратна връзка и вземете предвид мнението им.

Задайте цели

Помолете всичките си служители да си изберат цел, свързана с бранда. Това ще ги накара да мислят постоянно за ролята си в изграждането на културата на компанията. След като напълно разберат бранда Ви, те по естествен начин ще започнат да добавят стойност към него с всичко, което правят.

Култивиране на положителна работна среда по време на работния ден

Първата от нашите идеи за фирмена култура е свързана с това да измислите как да насърчите положителната среда по време на редовния работен ден. Неща като екипни обеди, късни следобедни закуски, кафе-паузи и happy hours показват на служителите ви, че цените техния труд и време. Кратките, неангажиращи събития предоставят идеалната възможност да дадете на служителите малко време за социални контакти по време на работния ден, което може да доведе и до приятелства и другарство в офиса, които също да повишат организационната култура.

Когато служителите имат усещането, че няма място за кратки почивки по време на работния ден, това може да доведе до чувство на прегаряне. Едно проучване от 2018 г. разкрива, че до 38% от служителите в Северна Америка не се чувстват дори насърчени да си вземат почивка за обяд. Някои се страхуват, че ще бъдат възприети като по-малко ефективни и по-малко отдадени, ако си вземат почивка.

Като насърчавате служителите да си вземат почивки, не само им създавате пространството, от което се нуждаят, за да бъдат продуктивни, но и показвате, че имате доверие на служителите си да управляват собствения си дневен график по подходящ начин. Изграждането на доверие е съществена част от изграждането на положителна организационна култура.

Създаване на пространство за култура

Физическото пространство в офиса може да има значение при разработването на стратегии за промяна на фирмената култура. Въпреки че вашето предприятие може да не е в състояние да направи големи промени в плана на офиса, има малки промени, които могат да насърчат положителната работна култура.

Определете място за събиране на служителите и направете тези пространства удобни и спокойни. В идеалния случай тези споделени пространства трябва да се усещат различно от зоната, в която хората вършат работата си. Инвестирайте в удобни мебели и прости удобства, като хубава кафемашина или тостер. Направете план за поддържане на чистотата и привлекателността на пространството за всички служители.

Доброволчество 

Доброволчеството е не само полезно за общността, но и чудесен начин за насърчаване на положителната организационна култура, както и за сплотяване на екипа. Препоръчваме да планирате групови доброволчески събития по време на работния ден, за да не се налага служителите да използват собственото си време за участие. Препоръчваме също така да се адаптират графиците на служителите, за да се приспособи това допълнително време. Това помага на хората да се чувстват свободни да се включат пълноценно, без да се притесняват, че ще изостанат с работата си.

Признаване на постиженията на служителите

Едно от основните предимства на работна култура е задържането на таланти, а редовното признаване и хвалене на постиженията на служителите е важна част от това уравнение. Когато хората се чувстват оценени за това, което правят, и получават признание за работата и усилията си, е по-вероятно да се чувстват удовлетворени от работата си.

Съществуват безброй начини за признаване на служителите, затова ще посочим само някои от тях:

Напишете бележки или оставете картичка, за да отбележите приноса на някого към екипа.
Публикувайте публикация в блога, пълна с персонализирани бележки и комплименти за членовете на екипа (лидерите на Blue Compass направиха това в Деня на благодарността към служителите през 2018 г.!)
Създайте публикации в социалните медии, с които да отпразнувате работни годишнини и промоции.
Насърчавайте служителите да споделят похвали един за друг по време на екипните срещи.
Покажете на лидерите своята признателност в Деня на шефа.

 

Разгледайте безплатно ръководство за тийм билдинг.

Свързани статии

  • Развитие на човешките ресурси – ключът за успех
    Развитие на човешките ресурси – ключът за успех
    Развитието на човешките ресурси е част от управлението на човешките ресурси, която…
  • Идеи за изграждане на екип
    Идеи за изграждане на екип
    Високоефективният екип има високоефективен лидер. Лидер, който не се страхува да…
  • Тийм билдинг игри, игри за големи хора
    Тийм билдинг игри, игри за големи хора
    Предполагаме, че сте организирали тийм билдинг игри на екипа си досега – рафтинг,…
  • Обучение на персонала по лесния начин
    Обучение на персонала по лесния начин
    Постоянното обучение на персонала е ключов момент от успеха на всеки бизнес, а употребата…