Начало Услуги Магазин Портфолио Клиенти Youtube

Уебинар

Организиране и провеждане на уебинари

НИТ-Нови Интернет Технологии ЕООД предлага организиране и провеждане на уебинари – уеб базирани семинари.

За тяхното реализиране на уебинар е нужен достъп до Мрежата и наличие на софтуер за провеждане на видео конференции. Уебинарите предоставят интерактивни и ангажиращи начини за предаване, получаване и обсъждане на различна по вид и формат информация – посредством организиране на сесии с въпроси и отговори, анкети, чат разговори и др.

В повечето случаи, уебинарите се провеждат „на живо” – с насрочени дата и час, но е възможно събитията да бъдат записвани и предоставяни на по-късен етап на участниците, които не са успели да присъстват.

Нашето предложение

Можете да се свържете с нас и да поръчате нашата уебинарна услуга - платформа за организация и провеждане на уебинари и конференции

Кога може да бъде използвана системата за уебинари?

Системата за уебинари може да бъде използвана за организиране и провеждане на различни видове обучения, конференции, бизнес срещи, семинари и всякакви други събития, изискващи комуникация и обмен на данни.

Основни характеристики на системата за уебинари

• Създаване на потребители и профили (по желание).
• Разделяне по групи.
• Интегриран звук, множество говорители и високо качество на аудио услугата.
• Множество инструменти – показване, насочване на вниманието, обща „бяла дъска”, споделяне на файлове, картинки, презентации.
• Провеждане на видео сесии.
• Чат.
• Онлайн анкети.
• Записване на сесията и изваждане на статистики за нея.

Предимства на уебинарите

• Достъпни от финансова гледна точка - Сравнително ниски цени на софтуера, без разходи за превоз и настаняване на участниците и наемане на класна стая, в която да се провежда конкретното събитие.
• Удобни – Спестяват време, тъй като лекторите могат да изберат дата и час, които да са удобни за всички участници.
• Гъвкави – Дават възможност за посещение на различни видове обучения.
• Улесняват комуникация – Участниците в уебинарите запазват относителна анонимност, като по този начин хора, които в традиционна класна стая биха изпитали затруднение да се включат в дискусията, получават по-лесен начин за изява.

Какви са ползите от употребата на системата за уебинари?

Ползи за фирмите

• Предоставяне на информация относно нова услуга (продукт), функционалност или идея за справяне с евентуално възникнал при нейната употреба проблем.
• Организиране и провеждане на вътрешно-фирмени обучения.
• Организиране и провеждане на конференции.

Ползи за образователните институции

• Предоставяне на нови обучителни модули, нови предмети, упражнения и извънкласни дейности.
• Лесна и бърза комуникация.
• Предоставяне на професионално обучение на достъпна цена.
• Възможност за гледане на запис на уебинара.
• Предоставяне на многопластово обучение – особено подходящо при по-продължителни или по-обемни курсове.

Как да планирате Вашият уебинар, кой е най-подходящия софтуер за провеждане на уебинар, какви са техническите изисквания за провеждане на уебинар, какви роли имат членовете на екипа по време на уебинар и какво трябва да се прави  по време и след провеждане на уебинар можете да прочетете в нашите статии по-долу.

 

УЕБИНАРИ: ПЪЛНО РЪКОВОДСТВО


Уебинарите могат да бъдат най-добрата ви инвестиция в съдържание тази година. Научете най-добрите практики за правилно планиране на уебинар и ефективното му популяризиране.
Срещите и събитията онлайн са популярен начин за свързване с по-широка общност, която не се подчинява на географията.
Това е вярно, независимо дали общувате в Slack с колеги, настройвате се за предаване на живо или посещавате онлайн събитие или уебинар.
Пандемията ускори преминаването към онлайн събития. Те все още продължават да се развиват и сега са по-разпространени от всякога.
Едно от тези онлайн събития е особено актуално за марките и маркетолозите - уебинарът.
Какво представлява уебинарът? Как да го организирате и проведете? Какви са някои успешни примери за уебинари? Всичко това ще намерите в това ръководство.


КАКВО Е УЕБИНАР?


Уебинарът е семинар, който се провежда онлайн. (Уеб + семинар = уебинар.)
Когато си мислите за личен семинар или конференция, вероятно си представяте много лектори, които представят новостите в бранша, иновациите и обучението пред публика на живо.
Уебинарът е почти същото, но всичко се провежда онлайн, синхронно.

№1 Аудиторията гледа на живо лектори и презентации по определена тема или проблем от уюта на собствения си дом.
№2 По време на и след презентациите публиката може да участва по уникални за уебинарите начини, като например да задава въпроси на водещия, да общува с други зрители по света или дори да си сътрудничи с водещия чрез интерактивни елементи като анкети или проучвания.
№3 Някои марки записват своите уебинари и преработват съдържанието, включително предлагат повторения за хора, които не са могли да присъстват на живо.


КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ОТ ПРОВЕЖДАНЕТО НА УЕБИНАР?


Има много причини да добавите уебинари към репертоара на марката си. Когато са направени добре, те могат да ви помогнат да извлечете всички тези ползи:
Изграждане на доверие в аудиторията: Уебинарите представляват голяма възможност да демонстрирате експертните си познания и да изградите доверие чрез пряко взаимодействие с аудиторията си.
Привличане на нови клиенти: Онлайн събитията са привлекателни за много хора, а с малко промоция нови потенциални клиенти ще намерят вашия уебинар и ще се запишат.
Създаване на интерес към вашата марка: Онлайн събития като уебинари са чудесни за генериране на разговори и популярност около домакина: вашата марка.
Демонстрация на своите продукти/услуги: Уебинарите са възможност да демонстрирате как работят вашите продукти/услуги пред ангажирана аудитория.
Увеличаване на конверсиите: Демонстрирането на вашия опит и знания и изграждането на доверие чрез уебинари може да превърне повече потенциални клиенти в потенциални клиенти.

В крайна сметка добре подготвеният и добре продуциран уебинар може да доведе идеалните купувачи направо до вашия виртуален праг.
Уебинарите са най-популярният вид съдържание за B2B професионалистите, според проучването на DemandGen за предпочитанията на съдържанието.
Според проучването на BrightTALK 91% от тях са заявили, че предпочитат уебинарите пред статиите, белите книги и публикациите в блоговете.
Уебинарите са чудесна идея за брандове в повечето вертикали, особено за тези в сферата на финансовите услуги, консултирането, SaaS и фармацевтиката (индустрията с най-висок процент на посещаемост).


НАЙ-ДОБРИ ПРАКТИКИ ЗА ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА УЕБИНАР


Ако се интересувате от организиране на уебинар или от добавяне на седмична или месечна серия от уебинари към съдържанието си, вземете предвид тези най-добри практики.


1. ИЗПОЛЗВАЙТЕ ПРАВИЛНАТА ТЕХНОЛОГИЯ ЗА УЕБИНАРИ


Не можете да проведете безпроблемно уебинар без софтуер.
За щастие има много добри платформи за уебинари с подходящи функции за вашите нужди на почти всяка цена.
Най-общо казано, трябва да вземете предвид бюджета си, броя на участниците, за които искате да имате капацитет, възможностите за запис (за последващо преизползване на съдържанието на уебинара) и интерактивните опции (като анкети и проучвания на живо по време на презентациите).


Ето няколко варианта на софтуер за уебинари, инструменти за онлайн срещи, с които да започнете:


Zoom: Любимият на всички (или не) софтуер за срещи може да бъде домакин и на по-големите ви уебинари. Той включва проследяване и отчитане, CRM интеграция и интерактивни функции като чат и реакции.
GoToWebinar: Този вариант разполага с богат набор от функции за планиране, популяризиране, проектиране, представяне и анализиране на уебинара. 
Google Meet: Срещи в реално време от Google. С помощта на браузъра си споделяте видео, десктоп и презентации с екипа и клиентите.
Skype: популярен продукт на Microsoft, Skype, е добре познато приложение за видео чат. Платформата поддържа безплатно до 50 участници за неограничен период от време, което я прави подходяща за малки предприятия. Можете да записвате разговорите и да ги споделяте за период до един месец. Потребителите обаче трябва да имат инсталирано при себе си приложението Skype.
Cisco Webex:  една от първите платформи за видеоконференции. Безплатната версия е за до трима потребители и до 40 минути за 50 участници. Поддържа HD видео, споделяне на екрана и опции за запис. Платените планове позволяват повече участия на участниците, съхранение в облака и функции за управление, а бизнес плановете поддържат Microsoft Exchange и Active Directory. Системата първоначално е разработена за корпоративна употреба и по своята същност има високо ниво на сигурност.

 

Някоя от нашите платформи за събития и провеждане на уебинар, с които можем да организраме Вашето събитие - обадете ни е се или ни пишете.

2. ИЗБЕРЕТЕ ТЕМА


Изборът на една основна, широкообхватна тема за вашия уебинар е добра идея. Така събитието ви ще бъде фокусирано и стойността му ще бъде ясна за участниците.
Ако уебинарът ви е във формат с един говорител, опитайте се да изберете по-тясна тема, отколкото нещо твърде широко като "планиране на личните финанси" или "оптимизация за търсачки".
Тези теми са обширни и не могат да бъдат обхванати изцяло в рамките на един час. Вместо това изберете по-задълбочена тема като "финансово планиране за нови родители" или "SEO оптимизация и съдържанието на вашия сайт".
Ако планирате в рамките на събитието да има множество лектори, презентации или сесии, помислете дали да не изберете по-широка основна тема, като всяка сесия ще разглежда аспекти на тази тема.
Винаги вземайте предвид значението на темата за вашата целева аудитория. Какво би ги заинтересувало? Каква информация би им помогнала?
Проучването на темите може да ви помогне да отговорите на тези въпроси, като например да анкетирате аудиторията си в социалните медии, да проверите какви теми разглеждат конкурентите ви в своето съдържание или дори да направите проучване на ключови думи по дадена тема, за да видите колко хора я търсят.
Каквато и тема да изберете, помислете как да я направите интерактивна и ангажираща. В крайна сметка хората, които посещават уебинари, искат да учат, но не искат да се чувстват като на скучна лекция.

3. ИЗБЕРЕТЕ ПРЕЗЕНТАТОР И/ИЛИ ГОВОРИТЕЛ (ИЛИ ГРУПА ОТ ГОВОРИТЕЛИ)


Изборът на правилния водещ за вашия уебинар ще окаже значително влияние върху неговия успех.
Правилният водещ трябва да бъде авторитетен специалист по вашата тема и да се чувства удобно да говори пред хора. Можете да изберете човек от компанията - или не.
Например, можете да поканите гост-докладчик, като например влиятелен човек от бранша или известен експерт, който да бъде водещ и да говори по темата.
Понякога поканата на няколко лектори-експерти е по-целесъобразна за един уебинар. Може би екипът в компанията може да представи заедно или различни експерти от различни марки могат да се съберат виртуално за панелна дискусия.


4. ИЗБЕРЕТЕ ФОРМАТ, КОЙТО ИМА СМИСЪЛ


Уебинарът ви може да има множество формати. Обмислете кое би било най-подходящо за представянето на вашата тема, включително броя на лекторите, които планирате да имате.
Ето някои от най-често срещаните формати:
Демонстрация на продукт: Покажете на аудиторията как работи даден продукт или демонстрирайте как да изпълните конкретна задача с продукта.
Въпроси и отговори: Организирайте сесия за въпроси и отговори, на която публиката може да зададе на експерт (или група експерти) своите въпроси по конкретна тема.
Един водещ: Един-единствен експерт представя информация, изследвания, прозрения или съвети по конкретна тема. Това може да бъде ръководство или тема от типа "как да".
Множество водещи: Това е същата концепция като уебинара с един водещ, но двама или повече експерти споделят "сцената" и представят информация.
Интервю: Водещият интервюира гост-експерт по конкретна тема. След това може да последва въпрос и отговор на аудиторията с експерта.
Панел: Група експерти провеждат разговор по дадена тема.
Казус: Това е съвкупност от интервюто и уебинарите с един водещ. Представете казус за успеха на един от вашите клиенти с вашата марка, след което интервюирайте този клиент.


5. СЪЗДАЙТЕ ЗАВЛАДЯВАЩА ПРЕЗЕНТАЦИЯ


Визуалният формат на уебинарите ви дава огромна възможност да проявите креативност при представянето и показването на информация на вашите зрители.

Слайдове: Изготвянето на слайдове, които да се показват заедно с говоренето на презентаторите, е най-разпространеният начин да държите зрителите ангажирани, защото е ефективен. Това е особено вярно, ако слайдовете са визуално креативни, забавни или полезни за разбирането на темата. Някои брандове предлагат слайдовете за изтегляне и след уебинара.
Видео: Кратки видеоклипове или анимации са интересен начин за илюстриране на ключови точки. Погледнете отвъд вашата индустрия и свържете темата си с попкултурата, музиката, телевизионните предавания, героите и т.н.
Споделяне на екрани: Демонстрирате някакъв софтуер? Обучавате участниците как да изпълнят дадена задача на компютър? Споделете екрана си в реално време.
Демонстрация: За демонстрации на продукти насочете камерата към продукта и го покажете в действие.

6. ДАЙТЕ СИ ВРЕМЕ ДА СЕ ПОДГОТВИТЕ


Когато става въпрос за уебинари, има много елементи, които се променят. Ще трябва да помислите за софтуер и техника, бюджет, водещи, брандиране, табла със слайдове, усилия за популяризиране и др.
Вероятно ще бъдат включени много различни хора, така че ще трябва да дадете на всеки достатъчно време, за да свърши своята част.
Организаторите на малки уебинари съобщават, че са им необходими 3-6 седмици за популяризиране на събитието. Организаторите на големи уебинари съобщават, че им трябват повече от шест седмици.
Имайте предвид тези различни срокове, особено когато планирате и определяте дата за уебинара. Дайте на себе си и на екипа си достатъчно време, за да се справите добре.


7. РЕКЛАМИРАЙТЕ УЕБИНАРА


Никой няма да разбере за вашия уебинар, ако не се направи реклама. Ще трябва да разпространите информацията чрез социалните медии и уебсайта си. Можете също така да изпратите имейл на списъка си с абонати, в който да обявите събитието и да ги поканите да се регистрират.

Във всички тези промоции разкажете на аудиторията си за стойността, която ще получат от участието си в уебинара, и как той ще им помогне при решаването на конкретен въпрос или проблем.
Социални медии: Създайте публикация във всички канали, в която обявявате уебинара си, включително темата, водещите, датата, часа и къде да се регистрирате/как да присъствате. Споделяйте този пост редовно през седмиците, предшестващи уебинара.
Уебсайт: Създайте целева страница за регистрация на сайта си, където участниците могат да се регистрират, и създайте публикация в блога, в която да споделите подробности за уебинара. Поставете връзка към целевата страница в публикацията в блога си и в публикациите в социалните медии.
Имейли: Изпратете имейли на абонатите си, в които ги информирате за уебинара и им напомняте да се регистрират близо до датата. Включете връзка към целевата си страница за регистрация.


8. ТРЕНИРАЙТЕ ПРЕЗЕНТАЦИЯТА СИ И ТЕСТВАЙТЕ ОБОРУДВАНЕТО/ТЕХНОЛОГИИТЕ СИ


От нашият опит повечето участници във виртуални събития съобщават за лоши връзки и лошо аудио като най-големи дразнители (следвани плътно от лошите камери и разхвърляните сцени зад гърбовете на водещите.

Подобни дразнители намаляват вероятността участниците да останат на събитието или да получат някаква стойност от вашия уебинар.
Кой е най-добрият начин за планиране на неизправности и пропуски в оборудването? Практика.
Няколко дни преди уебинара направете тренировъчен преглед с всички участници. Тествайте оборудването. Тествайте звука. Тествайте връзките. Проверете какво има зад гърбовете на лекторите и участниците.
Това е и добър шанс да упражните презентациите и да отстраните всички проблеми. Така ще сте сигурни, че лекторите ви са подготвени, всички слайдове са без грешки и всички ще знаят какво да правят, когато уебинарът започне да се провежда на живо.

УЕБИНАРИТЕ СА ДИНАМИЧЕН ТИП СЪДЪРЖАНИЕ С ПОТЕНЦИАЛ


Технологиите са се усъвършенствали до такава степен, че онлайн уебинарите и виртуалните събития могат да бъдат също толкова интересни и полезни, колкото и личното им посещение.
Ако го планирате правилно, създадете го внимателно и го популяризирате ефективно, вашият уебинар може да се окаже най-добрата ви инвестиция в съдържание тази година.
А след като веднъж усвоите умението за създаване и провеждане на уебинари, можете да ги създавате редовно, за да се ангажирате с клиентите, да увеличите конверсиите и да изградите авторитет и видимост на марката си онлайн.
И накрая, не забравяйте да запишете уебинара си на живо, за да можете да използвате това съдържание по-късно. Повторенията на уебинарите са също толкова ценни за подхранване на потенциални клиенти. Можете да извлечете още повече ползи от това съдържание, ако подходите правилно стратегически.


Вече трябва да имате достатъчно основни познания, за да създадете и проведете първия си уебинар.

Не изпадайте в паника.

Потърсете помощта на екипа ни на тел. +359 2 8505364 или ни пишете на office@nitbg.com

 


  • КЪМ СТАТИЯТА Какво да правите по време и след уебинара?
    Какво да правите по време и след уебинара?
    Преди да започне сесията на уебинара, трябва да сте сигурни, че всички участници не изпитват технически проблеми.
  • КЪМ СТАТИЯТА Технически изисквания за провеждане на уебинари
    Технически изисквания за провеждане на уебинари
    Уебинарите са достъпен продукт, тъй като техните технически и софтуерни изисквания не са особено големи.
  • КЪМ СТАТИЯТА Роли на членовете на екипа, организиращ уебинара
    Роли на членовете на екипа, организиращ уебинара
    Когато организирате уебинар, Вашият екип ще бъде натоварен с отговорната задача не само да проведе събитието, но и да помогне…
  • КЪМ СТАТИЯТА Как да изберете подходящ софтуер за уебинар?
    Как да изберете подходящ софтуер за уебинар?
    Когато работите върху организирането на Вашия уебинар, едно от задължителните неща, които трябва да направите е да изберете…
  • КЪМ СТАТИЯТА Как да планирате Вашия уебинар?
    Как да планирате Вашия уебинар?
    Ако сте решили да проведете уебинар (уеб-базиран семинар), първото нещо, което трябва да направите, е да изготвите план за…

    Свържете се с насПовече...