Начало Услуги Магазин Портфолио Клиенти Youtube

12 меки умения, които да включите в автобиографията си

Кои меки умения трябва да включите във вашатра автобиография

Меките умения, които задължително да включите във вашата автобиография

Приблизително време за четене: 4m 38s

Автобиографията ви със сигурност трябва да отразява професионалния ви опит, но също така трябва да включва и информация за вашата личност и нетехнически умения: вашите преносими умения, които са известни и като "меки умения". Тези меки умения може да не са пряко свързани с дадена работа, а по-скоро с начина, по който работите с вашата персоналност, навици и индивидуален начин на мислене.

Тези "меки" умения, на които се спираме по-подробно по-долу, се ценят все повече от специалистите по подбор на персонал в наши дни.

Работа в екип

Без значение в каква индустрия или област работите, работата в екип е едно от основните меки умения, които трябва да се подчертаят в автобиографията. Във всяка работа редовно ще ви се налага да управлявате проекти с колеги и следователно да работите в екип, така че е от съществено значение да работите ефективно с другите. Освен това ще забележите, че по време на интервюто често ви питат за уменията и опита ви за работа в екип.

Устойчивост на стрес

При голямо работно натоварване може да се наложи да приключвате задачите спешно и под напрежение. Устойчивостта на стрес е качество, което понякога се изисква от специалистите по подбор на персонал, но това зависи от индустрията, в която работите. Например служителите в здравния и финансовия сектор (банково дело, застраховане и т.н.) са по-изложени на стрес, но бъдете сигурни, че стресът на работното място може да се появи във всички сектори на дейност! За щастие обаче има сектори, в които стресът не е толкова голям проблем; може да работите като библиотекар и да се наслаждавате на дъха на книгите на тихо място!

Научете как да се справяте със стреса и придобийте устойчивост на стрес със нашето обучение Управление на стреса

Организационни умения

Каквато и работа да вършите, трябва да сте организирани. В идеалния случай планирайте деня си и включвайте всички задачи, които трябва да свършите ежедневно. Това ще ви позволи да управлявате времето си и да организирате проектите си, за да спазвате крайните срокове, които може да са ви поставени. Добре организираният график позволява по-добра ефективност!

Проактивност и поемане на инициатива

Знаете ли как да проявявате инициатива? Това е въпрос, който редовно се появява по време на интервюта. Лидер ли сте, или сте последовател? Има хора, които обичат да ръководят и да поемат нещата в свои ръце, докато други предпочитат да следват указанията и не обичат да вземат решения самостоятелно. Каква е правилната нагласа, която трябва да възприемете? Няма правилно или неправилно отношение, тъй като и лидерите, и последователите са от съществено значение за всеки бизнес. Какъвто и да е вашият профил, вие ще имате ценна роля в екипа си, така че не се колебайте да се идентифицирате и да включите примери.

Адаптивност

С развитието на новите технологии и новите методи на работа трябва да умеете да се адаптирате бързо. Днес всичко се променя много по-бързо в работната среда, отколкото преди. Възможно е проектът, по който работите, да вземе нов обрат за една нощ и в този случай нямате друг избор, освен да се адаптирате и да реагирате! Адаптивността е все по-стандартизирано умение и е необходимо да го включите в автобиографията си.

Гъвкавост

Гъвкавостта е рядко срещано качество. Ако умеете и най-вече обичате да работите много на брой задачи, може да се окажете много търсени. Не всеки може да се справи с работата по различни проекти едновременно, но някои служители обичат да имат разнообразни задачи и да се занимават с различни проблеми всеки ден. Многофункционалността се цени високо в повечето компании, тъй като позволява на мениджърите да възлагат различни задачи и роли на едно и също лице, за да пестят ресурси.

Самостоятелност

Самостоятелността е важно предимство, което се оценява високо от специалистите по подбор на персонал и мениджърите. Ако умеете да работите самостоятелно и независимо, без да се налага работодателят ви да ви съветва и ръководи за задачите, които трябва да изпълните, това спестява време, а оттам и пари на компанията.

Езикови умения

Езиковите умения в днешно време са много търсени от специалистите по подбор на персонал и понякога езиковите ви умения ви дават предимство пред останалите кандидати за работа. Ако имате късмета да владеете два майчини езика, посочете го. Можете също така да удостоверите езиковото си ниво с езикови изпити като TOEFL или IELTS. Тези езикови квалификации определено ще добавят стойност към автобиографията ви! Освен това, ако сте живели в чужбина и сте използвали активно чуждоезиковите си умения, трябва да отбележите това ясно в автобиографията си, тъй като практическите езикови умения могат да бъдат още по-ценени от специалиста по подбор на персонал.

Компютърни умения

Знаете ли как да използвате добре офис пакета на Microsoft (Word, Excel, PowerPoint)? Ако е така, посочете това в автобиографията си! В зависимост от професията ви ви съветваме да подчертаете всеки софтуер, който умеете да използвате. Ако работите в сферата на дизайна и маркетинга, споменете уменията си във Photoshop (софтуер за редактиране на снимки), опита си в WordPress (CRM) или Mailchimp (решение за изпращане на имейли). Ако сте търговец, има софтуер за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM) като Salesforce. Обикновено специалистите по набиране на персонал споменават изискването за познаване на някакъв софтуер в обявата за работа, но дори и да не го споменат ясно, опитайте се да добавите в автобиографията си всяко ИТ умение, което може да е полезно за тази работа.

Работодателите получават много кандидатури за всяко свободно работно място. Дайте им повече основания да предпочетат вашата кандидатура, като се откроите от другите кандидати, включвайки тези важни умения в автобиографията си.

Решаване на проблеми

Уменията за решаване на проблеми означава способността ви да използвате творческо и аналитично мислене, за да се справяте с проблеми на работното място. Хората, които могат да подхождат към проблемите от различни гледни точки и с алтернативни начини на мислене, обикновено са по-добри в решаването на проблеми, а такива служители стават ключови хора в организацията. Способностите за провеждане на мозъчна атака, анализ, разсъждение, водене на преговори и проактивно мислене играят голяма роля, за да станете известен като специалист по решаване на проблеми на работното място.

Работна етика

Да бъдеш честен и надежден е желано качество във всеки профил на служител. Хората, които могат да възприемат етичен подход към изпълнението на задачите си, могат да бъдат по-надеждни и ще получат ключови роли в кариерата си. Подходящи примери по отношение на трудовата етика могат да бъдат следните меки умения: почтеност, отговорност, дисциплина, професионализъм и работа в екип.

Инициативност и любопитство

На работното място може да се сблъскате с много предизвикателни задачи и инициативният подход, воден от любопитството ви да учите и да се развивате, ще бъде едно от ключовите умения, които ще ви направят успешен служител. Хората с напредничаво мислене, които се подготвят за възможни предизвикателства в работата, обикновено са по-успешни. Поемането на инициативата да се обучите да използвате софтуер, който евентуално ще е необходим на компанията, е добър пример, а ако споменете подобен пример за това как сте проявили инициатива в предишната си работа, със сигурност ще привлечете вниманието на специалиста по подбор на персонал.

Уменията, които изброяваме тук, могат да бъдат разширени в зависимост от вашата професия, отрасъл и опит, а може да има и допълнителни, нови умения, които да ви се наложи да развиете в дългосрочен план. Така че нашият последен съвет е винаги да питате експертите какви умения могат да бъдат ключови във вашата област, а също така винаги да сте в крак с изискванията на променящото се време и тенденциите в работата ви, които изискват да развивате нови умения.

Ако с нашите съвети успеете да направите вашата автобиография толкова успешна, че да Ви поканят на интервю за работа, не мислите ли че е време да помислите сериозно за подготовката за самото интервю?

Запишете се на нашия Курс Успешно интервю за работа, и спечелете мечтаното работно място.

 

Свързани статии

  • Електронно обучение Microsoft Word
    Електронно обучение Microsoft Word
    Електронното обучение за Microsoft Word съдържа интерактивни лекции, видео уроци…
  • Електронно обучение Управление на стреса
    Електронно обучение Управление на стреса
    Открийте каква може да бъде Вашата работна среда без присъствието на стрес - намерете…
  • Електронно обучение Microsoft PowerPoint 1 и 2 ниво
    Електронно обучение Microsoft PowerPoint 1 и 2 ниво
    Изстреляйте се на върха с пълния курс за овладяване възможностите на MS PowerPoint…
  • Електронно обучение Microsoft Excel за начинаещи
    Електронно обучение Microsoft Excel за начинаещи
    Microsoft Excel e компютърна програма, разработена специално за тези от Вас, чиято…