Начало Услуги Магазин Портфолио Клиенти Youtube

Кариерното развитие на Вашите служители

Как Вашите служители да изпълнят плана си за кариерно развитие?

Според проучване на Society for Human Resource Management в топ 5 на приоритетите служителите поставят кариерното развитие.

Приблизително време за четене: 1m 11s

То, обаче, не се смята за толкова важно от по-голямата част от работодателите.

Наличието на план за кариерно развитие е положителен елемент както за служителя, така и за работодателя. Планът трябва да се фокусира върху желанията на служителя за кариерно развитие, и как организацията може да му осигури възможности за реализация.

Какво да избягвате при планирането на кариерното развитие?

• Не гарантирайте и не сключвайте договор със служител с обещанието, че компанията ще може да му осигурява нужното обучение и развитие постоянно. Най-доброто, което можете да направите е да кажете, че му помогнете по всички възможни начини да постигне целите си, но разрастването на компанията и икономическите обстоятелства ще имат влияние върху желаните от служителя възможности за кариерно развитие и повишения.

• Помогнете на служителя да изпълни плана си за кариерно развитие, но не забравяйте, че основната отговорност е негова. Вие не може да го изпълните вместо него. Проучете възможностите, осигурете ги, насърчавайте го, но повече от това не можете да направите. От него зависи да направи кариерата си успешна.

• Не забравяйте и за останалите си задължения. Колкото и да сте посветени на идеята да помогнете на служителите си да се развиват не забравяйте, че трябва да отделите време и ресурси и за останалите си задължения.

Дискутирайте плана за кариерно развитие

За да създадете план за кариерното развитие на Ваш служител, говорете с него. Предварително го помолете да помисли какви са стремежите му развитие. Какво иска да постигне до края на тази година? А след три години? Какво смята да направи, за да изпълни тези цели? Как организацията може да му помогне?

Голяма част от служителите разбират кариерното развитие основно като преминаване на ново обучение, но това е доста ограничено разбиране. Вие трябва да се постараете да им разясните опциите, които са налични в организациите с визия.

Записвайте си най-важните моменти от разговора, за да можете впоследствие да ги разгледате и да помислите за най-добрите възможности за конкретния човек.

Източник: https://www.thebalance.com/steps-to-create-a-career-development-plan-1917798.

Свързани статии

  • Управление на човешките ресурси – дефиниция и свързани дейности
    Управление на човешките ресурси – дефиниция и свързани дейности
    Какво е управление на човешките ресурси?
  • Семинарите – част от Вашата HR стратегия
    Семинарите – част от Вашата HR стратегия
    Семинарът е среща, водена от експерт или експерти в дадена област, която има една…
  • Всичко за 360-градусова обратна връзка
    Всичко за 360-градусова обратна връзка
    Какво е 360-градусова обратна връзка? 360-градусовата обратна връзка е процес, в…
  • Атестация на персонала без колебание
    Атестация на персонала без колебание
    За да оцените представянето на служителите си, трябва регулярно да извършвате атестация…