+359 2 850 53 64

Управление на човешките ресурси – дефиниция и свързани дейности

Задължения на специалистите по управление на човешките ресурси

Какво е управление на човешките ресурси?

Управление на човешките ресурси е модерен и събирателен термин, който описва мениджмънта и развитието на служителите в организацията. Освен това, включва и всички дейности, свързани с управлението на човешкия капитал в организацията. 

Процесът по управление на човешките ресурси се фокусира върху няколко основни дейности:

• Намиране и назначаване на нови служители.

• Компенсации и бонуси.

• Обучение на персонала.

• Трудови и служебни взаимоотношения.

• Организационно развитие.

Заради големия брой дейности, които включва процесът по мениджмънт на човешките ресурси, е характерно за специалистите от тази сфера на дейност да притежават опит в едно или повече направления. Ето няколко от свързаните длъжности:

• Специалист по обучение и развитие на персонала.

• HR мениджър.

• HR generalist.

• Специалист „Подбор на персонал“.

По-задълбочен поглед върху процеса по управление на човешките ресурси

В повечето компании, отделът по човешки ресурси е отговорен за:

• Подбор на персонал.

• Развиване и надзор над бонусните и уелнес програмите.

• Развиване, промотиране и насърчаване на политики за персонала.

• Промотиране на кариерното развитие на служители, и тяхното обучение.

• Осигуряване на програми за ориентация за новите служители.

• Основен контакт при инциденти на работното място.

Мениджмънтът на човешките ресурси включва:

Адресиране на настоящите притеснения на служителите – бонуси, заплати, пенсионни планове, обучения и др..

Намиране на нови служители – Екипът по управление на човешките ресурси намира потенциални служители, надзирава процеса по наемане и др..

Управление на процеса по освобождаване на служители - в случаите, в които служител напуска или е уволнен.

Подобряване на морала в организацията – Ефективните HR екипи трябва да окуражават служителите да дават най-доброто от себе си, за да допринесат за развитието на компанията.

Стратегически подходи към управление на персонала и създаване на подходяща работна среда.

Създаване и управление на програми, политики и процедури, които да подпомагат служителите и тяхното развитие.

Добавяне на стойност към стратегическата утилизация на служителите и гарантиране, че програмите за развитие на служителите влияят върху бизнеса по положителен и измерим начин.

Екипът по управление на човешките ресурси трябва да фокусира усилията си върху 5 основни дейности:

• Дефиниране и съгласуване на целта на компанията. Служителите на компанията трябва да знаят защо съществува компанията и как техните усилия подпомагат реализирането на целта на компанията.

• Наемане на най-добрите кадри чрез създаване, маркетинг и продажба на предложение за стойност за служителите (EVP). Грешните представи за дадена организация са основната причина за провала на взаимоотношенията между организацията и служителите. Затова, компаниите трябва да създадат, рекламират и продадат EVP, което е истинно и което не подвежда потенциалните служители.

• Фокус върху силните страни на служителите. Компаниите трябва да положат усилия и да разберат служителите по възможно най-добрия начин, за да ги поставят на правилните позиции. Така, те ще могат да дадат най-доброто от себе си.

• Постигане и измерване на поставените фирмени цели, и осведомяване на служителите за настоящото състояние на компанията.

Източник: https://www.humanresourcesedu.org/what-is-human-resources/.

Ако искате да облекчите процеса по подбор на персонал – от приемането на автобиографиите до назначаването/отхвърлянето на кандидатите за работа, можете да се доверите на нашите системи за дистанционно обучение. Повече за тяхната употреба в отделите по човешки ресурси можете да прочетете ТУК

Запознайте се с функционалностите на предлаганите от нас системи за дистанционно обучение като заявите ОНЛАЙН ДЕМОНСТРАЦИЯ:

Свързани статии

  • Правилен скрининг на автобиография за кандидатстване за работа
    Специалистите по човешки ресурси са натоварени с нелеката задача да сортират огромен брой автобиографии…
  • Семинарите – част от Вашата HR стратегия
    Семинарът е среща, водена от експерт или експерти в дадена област, която има една главна тема, като например…
  • Въпроси за интервю за работа
    Ваше основно задължение като специалист по човешки ресурси е да изберете правилните хора за правилните…
  • Атестация без колебание
    За да оцените представянето на служителите си, трябва регулярно да извършвате атестация на техните знания…