Начало Услуги Магазин Портфолио Клиенти Youtube

Игровизация на електронното обучение

Какво представлява игровизацията?

Термина "gamification", с който се обозначава взимането на основни черти на игрите като начин за забавление и прилагането им към обучението като метод за привличане на хора, мотивиране на дейности, разрешаване на проблеми и др.

Приблизително време за четене: 2m 11s

Четейки материали на български по тази тема попаднахме на няколко статии използващи думата „игровизация“, очевидно поредната чуждица навлязла в българския език. Освен в българския език, игровизацията навлиза стремително и в реалния живот, включително и в електронното обучение (е-обучение, еLearning).

Проучванe на университета в Колорадо разкрива, че служителите, които се обучават на компютърни игри, усвояват повече информация, постигат по-добри резултати и помнят по-дълго, отколкото тези, преминали през традиционни методи на обучение. Проучването сочи, че не играта сама по-себе си е важна, а нейните елементи, които правят обучението занимателно. С други думи, въвличането на обучаващия се в играта води до научаване на важната информация.

Каква е тайната на игровизацията?

От elearningindustry.com разкриват защо игрите стимулират запомнянето. Игровизацията (gamification) използва принципите на играта, за да направи реалния свят по-привлекателен. Тази тактика работи, защото удовлетворението от успеха при победа стимулира отделянето на хормони като допамин и серотонин, които предизвикват щастие. Това води до по-бързо запомняне вследствие на асоциирането на играта и информацията с позитивна емоция. Големи компании като Coca-Cola, AOL, Nissan и Nike включват игровизацията (gamification) към тренировъчните си програми.

От elearningindustry.com използват опита на големите компании и представят 5 характеристики на игрите, като обясняват как те допринасят за подобряването на електронното обучение (е-обучение, еLearning).

Награждаване за постигнати резултати

Игрите предоставят обратна връзка на играчите. Когато направите нещо добре, отивате на следващото ниво, но когато не се справите, оставате на същото ниво или още по-лошо – връщате се назад. Така възможността да продължите напред се явява нещо като награда, чрез която разбиратe кога са овладели дадена концепция.

По-голяма дълготрайност на знанията

Ако създадете електронното обучение (е-обучение, еLearning) и курсистите Ви забравят всичко научено на следващия ден, значи не сте се справили добре. Игровизацията (Gamification) може да спомогне за по-дълготрайното запомняне на информацията. Експертът в тази област - Джейн Майстер твърди, че използването на игри може да повиши дълготрайното запаметяване до 10 пъти.

По-добра мотивация

Игрите имат психологически ефект, който ни мотивира да продължим напред. Това е страхотен начин, който да накара служителите да се обучават с желание. Един световно известен пример за това е играта Foldit, създадена от учени в университета във Вашингтон. Над 60 000 учени започват да играят тази игра през 2011 година и само за три седмици те правят съществени открития във връзка със структурата на ензим, който е от решаващо значение за възпроизводството на вируса на СПИН. Тези прозрения помагат на изследователите да създадат лекарства, които да неутрализират ензима. Този пример доказва колко силен може да е ефектът на игровизацията (gamification).

Щастие и по-високи приходи

Край на скучните PowerPoint слайдове! Игровизацията (Gamification) е добра за бизнеса, защото поощрява иновативността, продуктивността и забавлението. Това неизменно изгражда една по-добра и по-забавна работна атмосфера, което прави служителите по-щастливи и се отразява благоприятно на приходите.

Вижте например как може да накарате служителите си под формата на игра да намерят всички действия, които губят времето им. Поиграйте и Вие:  Намерете крадците на време!

Показване на резултатите

Ако сте работили усилено, за да изпълните дадена задача, естествено е да искате да се похвалите с постижението си. За тази цел, специално за игровизацията (gamification), са въведени дигиталните трофеи (Digital trophies). Те са като индикатори, доказващи дадено постижение. Пример за това е титлата кмет (major) във Foursquare или ранговете в Conquiztador. Тези значки стимулират тези, които вече ги притежават да искат да имат повече, а тези, които нямат, да се стремят към тях.

Ние можем да подготвим и реализираме учебна игра за по-ефективно обучение на служителите във Вашата фирма. Това може силно да повлияе на тяхната мотивация да усвоят необходимите знания, защото няма да е скучно!  Свържете се с нас на тел. 02 8505364 или ни пишете чрез формата по-долу!

Електронни обучения по поръчка - защо да го правим?Повече...