+359 2 850 53 64

Електронно обучение Асертивност

Електронно обучение "Асертивност"

Да бъдеш асертивен означава да бъдеш способен да отстояваш правата си или правата на другите хора по спокоен и положителен начин, без да бъдеш агресивен или пасивен.

Асертивните хора могат да изразят гледната си точка без да обременяват себе си или някой друг с негативни емоции.

Асертивните хора винаги уважават собствените и чуждите мисли, чувства и вярвания.

Асертивността е важно качество. При всички Ваши взаимоотношения с други хора, независимо дали у дома или на работа, асертивността може да Ви помогне да изразите себе си по ясен, открит и разумен начин, без да подкопавате собствените си или нечий други права.

Асертивността ще Ви помогне да действате във Ваш интерес, да отстоявате мнението си без ненужни негативни чувства, да се чувствате комфортно докато изразявате чувствата си и да изразявате правата си без да отричате правата на останалите хора.

Съдържание на електронното обучение „Асертивност“

• Какво е асертивност?
• Предимства да бъдеш асертивен
• Разликата между пасивен, агресивен и асертивен
• Какво е да бъдеш асертивен?
• Как да се справите с неасертивно поведение?
• Справяне с неразумни изисквания.
• Справяне с критика.
• Даване и получаване на комплименти.
• Асертивна вербална и невербална комуникация
• Асертивност – съвети и техники

Пример от електронното обучение „Асертивност“

Какво е да бъдеш асертивен?

Да бъдеш асертивен означава да вземаш предвид собствени и чуждите права, желания, нужди и стремежи. Асертивността означава да окуражаваш другите да изразяват открито собствените си виждания, желания, чувства, за да могат и двете страни да предприемат подходящи действия.

Какво е да бъдеш пасивен?

Пасивното поведение се изразява със съгласие с желанията на другите и подкопаване на индивидуалните права и самоувереност.

Пример:

Въпрос: „Мислиш ли, че можеш да намериш време да измиеш прозорците днес?“
Пасивен отговор: „Да, ще ги измия, след като приключа с пазаруването, сготвя, взема децата от училище и измия колата!“
Асертивен отговор: „Днес няма да мога да ги измия, тъй като имам доста други неща, които да свърша.“

Какво е да бъдеш агресивен?

Когато се държите агресивно към някой друг, Вие подкопавате неговите права и самочувствие.
Агресивните хора рядко показват признателност и поведението им обижда другите. Агресивните отговори окуражават околните да действат неасертивно – агресивно или пасивно.
Агресивното поведение може да се изразява в раздаване на заповеди, игнориране, както и незачитане на чуждите чувства.
Хората, които получат агресивен отговор, могат да се зачудят какво е предизвикало такава реакция и с какво са я заслужили.
Ако мислите и чувствата не се заявяват ясно и точно, това може да доведе до ситуация, в която едни хора манипулират други хора, за да ги накарат да се съгласят с техните мисли и желания.

Свързани статии

  • КЪМ СТАТИЯТА
    Електронно обучение Управление на екипи
    Електронното обучение „Управление на екипи“ ще Ви помогне да развиете и подобрите мениджърските си умения.
  • КЪМ СТАТИЯТА
    Електронно обучение Управление на конфликти
    Електронното обучение „Управление на конфликти”, разработено от екипа на „НИТ-Нови Интернет Технологии“…
  • КЪМ СТАТИЯТА
    Електронно обучение Преговори и убеждаване
    Много често хората подценяват уменията за преговори и убеждаване, тъй като смятат, че са нужни предимно…
  • КЪМ СТАТИЯТА
    Електронно обучение Вземане на решения и решаване на проблеми
    Вземането на решения и решаването на проблеми са ключови умения, които всеки човек трябва да притежава.