Начало Услуги Магазин Портфолио Клиенти Youtube

Електронно обучение Асертивност: умението да отстояваш себе си"

Какво е асертивност? Как да бъдеш асертивен на работното място?

Да бъдеш асертивен означава да бъдеш способен да отстояваш правата си или правата на другите хора по спокоен и положителен начин, без да бъдеш агресивен или пасивен.

Асертивността е способността да защитаваш личните си права - изразявайки мисли, чувства и убеждения по директен, честен и подходящ начин.

Според Оксфордския речник, асертивността се определя като "непоколебима, позитивна настойчивост върху признаването на човешките права".

Важно е да се отбележи, че:

  • Като асертивни, ние винаги трябва да уважаваме мислите, чувствата и убежденията на другите хора.
  • Хората, които се държат асертивно, винаги уважават както собствените си мисли, чувства и убеждения, така и тези на другите.

Асертивността е важно лично и междуличностно умение, което засяга способността да изразяваме подходящо нашите чувства, желания, нужди и стремежи. Във всички взаимодействия с други хора, независимо дали вкъщи или на работа, с работодатели, клиенти или колеги, асертивността може да ви помогне да изразите себе си по ясен, открит и разумен начин, без да подкопавате своите или чуждите права.

Асертивността позволява на индивидите да действат в собствен интерес, да защитават себе си без неоправдана тревожност, да изразяват искрени чувства удобно и да заявяват личните си права без да отричат правата на другите.

Асертивните хора могат да изразят гледната си точка без да обременяват себе си или някой друг с негативни емоции.

Асертивните хора винаги уважават собствените и чуждите мисли, чувства и вярвания.

Асертивността е важно качество. При всички Ваши взаимоотношения с други хора, независимо дали у дома или на работа, асертивността може да Ви помогне да изразите себе си по ясен, открит и разумен начин, без да подкопавате собствените си или нечии други права.

Асертивността ще Ви помогне да действате във Ваш интерес, да отстоявате мнението си без ненужни негативни чувства, да се чувствате комфортно докато изразявате чувствата си и да изразявате правата си без да отричате правата на останалите хора.

 

 

Съдържание на електронното обучение Асертивност: умението да отстояваш себе си

• Какво е асертивност?
• Предимства да бъдеш асертивен.
• Разликата между пасивен, агресивен и асертивен.
• Защо хората не са асертивни?
• Как да се справите с неасертивно поведение?
• Чести срещани ситуации, в които е нужна асертивност и как да я постигнете?
• Асертивна вербална и невербална комуникация.
• Справяне с личностни различия по асертивен начин.
• Типологията на Майерс-Бригс - определяне на личностни типове и подобряване на работните взаимоотношения.
• Стилове на учене - въпросникът на Хъни-Мъмфорд и съвети за неговата употреба.
• Асертивност и разнообразие на работното място.
• Съвети за баланс между личния и професионалния живот.
• Канали за комуникация в организацията, които подпомагат създаването на асертивни взаимоотношения.
• Асертивно лидерство.
• Съвети за постигане на щастие на работното място
• Допълнителни съвети и техники за асертивно поведение на работното място. 

Други материали: примери, задачи, материали за сваляне, тестове.

Пример от електронното обучение Асертивност: умението да отстояваш себе си

Какво е да бъдеш асертивен?

Да бъдеш асертивен означава да вземаш предвид собствени и чуждите права, желания, нужди и стремежи. Асертивността означава да окуражаваш другите да изразяват открито собствените си виждания, желания, чувства, за да могат и двете страни да предприемат подходящи действия.

Какво е да бъдеш пасивен?

Пасивното поведение се изразява със съгласие с желанията на другите и подкопаване на индивидуалните права и самоувереност.

Пример:

Въпрос: „Мислиш ли, че можеш да намериш време да измиеш прозорците днес?“
Пасивен отговор: „Да, ще ги измия, след като приключа с пазаруването, сготвя, взема децата от училище и измия колата!“
Асертивен отговор: „Днес няма да мога да ги измия, тъй като имам доста други неща, които да свърша.“

Какво е да бъдеш агресивен?

Когато се държите агресивно към някой друг, Вие подкопавате неговите права и самочувствие.
Агресивните хора рядко показват признателност и поведението им обижда другите. Агресивните отговори окуражават околните да действат неасертивно – агресивно или пасивно.
Агресивното поведение може да се изразява в раздаване на заповеди, игнориране, както и незачитане на чуждите чувства.
Хората, които получат агресивен отговор, могат да се зачудят какво е предизвикало такава реакция и с какво са я заслужили.
Ако мислите и чувствата не се заявяват ясно и точно, това може да доведе до ситуация, в която едни хора манипулират други хора, за да ги накарат да се съгласят с техните мисли и желания.

Как се преминава обучението?

Всеки обучаем получава персонален акаунт за достъп до обучението. То се преминава онлайн, в удобно за потребителя време и място. Единствените неща, които са нужни, са компютър/лаптоп и достъп до интернет. 

 

Ако проявявате интерес към нашите услуги или имате допълнителни въпроси, можете да се свържете с нас на тел.: +359 2 850 53 64 или e-mail: office@nitbg.com.

 

ключови думи : 
Техники за асертивно поведение
Примери за асертивно поведение
Асертивен значение

Асертивност и асертивно поведение
Асертивно поведение значение
Асертивен синоним
Асертивност уикипедия

Свързани статии

  • Електронно обучение Управление на екипи
    Електронно обучение Управление на екипи
    Електронното обучение „Управление на екипи: Станете мениджърът, когото всички харесват“…
  • Електронно обучение Управление на конфликти
    Електронно обучение Управление на конфликти
    Обучението би било полезно на хора от различни сфери и нива на професионално развитие.
  • Електронно обучение Преговори и убеждаване - печелете сделки и клиенти
    Електронно обучение Преговори и убеждаване - печелете сделки и клиенти
    Много често хората подценяват уменията за преговори и убеждаване, тъй като смятат,…
  • Вземане на решения и решаване на проблеми
    Вземане на решения и решаване на проблеми
    Вземането на решения и решаването на проблеми са ключови умения, които всеки човек…