Начало Услуги Магазин Портфолио Клиенти Youtube

Вземане на решения и решаване на проблеми

Електронно обучение "Вземане на решения и решаване на проблеми"

Вземането на решения и решаването на проблеми са ключови умения, които всеки човек трябва да притежава.

С каквото и да се занимавате, където и да се намирате, всеки ден трябва да вземате решения и да решавате проблеми – било то по-важни или не чак толкова – като например какво да закусите днес, в какъв цвят да пребоядисате кухнята, време ли е да сключите брак с партньора си и мн.др..

Връзката между вземането на решения и решаването на проблеми е силна. Вземането на решения може да се разглежда като част от процеса по решаване на проблемите.

Съдържание на електронното обучение „Вземане на решения и решаване на проблеми“

• Какво представлява процесът по вземане на решения?
• Интуиция vs. Доводи.
• Съвети, които ще Ви помогнат да вземате по-добри решения.
• Техника „Шест мислещи шапки“.
• Етапи на процеса по решаване на проблеми.
• Как да решите какво е най-важно в живота?

Пример от електронното обучение „Вземане на решения и решаване на проблеми“

Често най-доброто решение идва, когато променим начина, по който гледаме на даден проблем, и като проучим всички гледни точки. За тази цел можете да използвате подхода „Шест мислещи шапки“, създаден от малтийски мислител, автор, изобретател и консултант Едуард де Боно.

Как да използвате подхода „Шест мислещи шапки“?

Всяка „мислеща шапка“ представлява различен начин на мислене.

Бяла шапка: Тя може да бъде наречена още информационна, тъй като се фокусира върху наличната информация. Когато „използвате“ тази шапка, разгледайте внимателно информацията, с която разполагате, анализирайте миналите тенденции, и вижте какво можете да научите от тях. Потърсете пропуски в познанията си, и се опитайте или да ги запълните, или да ги вземете под внимание.

Червена шапка: Това е емоционалната шапка. Когато „носите“ червената шапка, трябва да разгледате проблема, използвайки интуицията и емоциите си. Освен това, помислете как другите биха реагирали на Вашето решение.

Черна шапка: Черната шапка е негативната шапка. С нея трябва да разгледате потенциалните негативни резултати от Вашето решение. Опитайте се да разберете защо Вашето решение може да се окаже не най-доброто. Това е важен момент, тъй като подчертава слабите точки от Вашия план. Но ако ги идентифицирате, ще можете да ги елиминирате.

Жълта шапка: Тази шапка Ви помага да мислите позитивно. Оптимистичната гледна точка ще Ви покаже предимствата на решението и неговата стойност. Жълтата шапка ще Ви помогне да продължите напред, дори когато всичко изглежда мрачно и трудно.

Зелена шапка: Зелената шапка представлява креативността. С нея създавате креативните решения на проблема. Това е един свободен и неограничен начин на мислене, който не критикува идеите.

Синя шапка: Това е т.нар. мениджърска шапка – тя представлява контролирането на процеса –представянето на проблема, причините за дискусията и крайните целите.

Как се преминава обучението?

Всеки обучаем получава персонален акаунт за достъп до обучението. То се преминава онлайн, в удобно за потребителя време и място. Единствените неща, които са нужни, са компютър/лаптоп и достъп до интернет. 

Ако проявявате интерес към нашите услуги или имате допълнителни въпроси, можете да се свържете с нас на тел.:  +359 2 850 53 64, e-mail: office@nitbg.com или като попълните поместената по-долу форма за контакти.

Кратък видео откъс от обучението "Вземане на решения и решаване на проблеми":

 

Свързани статии

  • Електронно обучение Лидерски умения
    Електронно обучение Лидерски умения
    Електронното обучение Лидерски умения съдържа актуална и полезна информация за това…
  • Обучение Управление на времето за заети хора - печелившите практики
    Обучение Управление на времето за заети хора - печелившите практики
    Подобрете продуктивността си както на работното място, така и в личен план.
  • Електронно обучение Асертивност: умението да отстояваш себе си"
    Електронно обучение Асертивност: умението да отстояваш себе си"
    Да бъдеш асертивен означава да бъдеш способен да отстояваш правата си или правата…
  • Електронно обучение Преговори и убеждаване - печелете сделки и клиенти
    Електронно обучение Преговори и убеждаване - печелете сделки и клиенти
    Много често хората подценяват уменията за преговори и убеждаване, тъй като смятат,…