Начало NIT Магазин Портфолио Клиенти Youtube
+359 2 850 53 64

Анализ на потребностите от обучение на служителите във фирмата

Кое налага анализ на потребностите от обучение на служители

Как да определите има ли нужда от обучение на служителите. Когато прилагате анализ на потребностите от обучение, Вие не само идентифицирате пропуските на Вашите служители, но и намирате правилния подход за тяхното запълване с нужните знания.

Въз основа на анализа на потребностите от обучение, могат да се вземат решения, които включват запълването на липсващите знания, както и подпомагащи дейности за постигане на необходимото ниво на производителност и ефективност във фирмата.

Нека разгледаме основните причини за провеждане на анализ за потребностите от обучение и конкретните стъпки за неговото осъществяване.

• Гарантиране изпълнението на изискванията на клиента;
• Поставяне на подходящи цели и тяхното постигане;
• Създаване на начална база за извършване на сравнения;
• Осигуряване на възможност за оценяване и непрекъснато надграждане на резултатите;
• Ранно идентифициране на проблеми с качеството и насочване на усилията в правилната посока;

Стъпки в процеса на анализ на потребностите от обучение

Разделянето на процеса на етапи ще Ви помогне да идентифицирате нуждите от обучение, както и да анализирате възникналите проблеми с ефективността.

Етап1
Анализ на ефективността: Чрез него се определят разликите в резултатите на базата на сравнение между моментното състояние на работата и преследваната бизнес цел. Разминаването между желаното и реалното представяне на служителите е известно като "проблеми в ефективността".

Етап 2
Анализ на основните причини: Той идентифицира възможните причини за пропуски в ефективността. Такива могат да бъдат: липса на умения, капацитет и мотивация. Когато сте наясно с първопричината, става лесно да се предприемат правилните мерки за преодоляване на проблема.

Първопричината може да бъде класифицирана в пет категории:

  1. Умение / Знание
  2. Капацитет / Вътрешна среда / Ресурси
  3. Награди и стимули
  4. Мотивация и очаквания
  5. Информация и с обратна връзка

Етап 3
Анализ на нуждите: Той изяснява нуждите за справяне с първопричините. Подробните анализи ще са Ви в полза при проектирането и приложението на подходящи мерки за подобряване на проблемната ефективност. Това включва:

• Анализ на аудиторията
• Анализ на работата 
• Анализ на задачите
• Анализ на вътрешната среда
• Анализ на разходите и ползите

Етап 4
Препоръки:  Анализът на нуждите от обучение помага да се определи дали този подход би бил правилното решение.

Вариант 1 - Обучението е най-доброто решение, когато са установени:

• Дефицит на знания или умения;
• Липса на основни умения, като четене, писане, технологии и математически умения;
• Закони или политики, изискващи нови знания или умения;
• Неадекватно познаване и използване на новите технологии;
• Въвеждане на нови продукти или услуги;
• Липса на коучинг за по-високи стандарти за изпълнение;
• Липса на мотивация в новите служители;

Вариант 2 - Обучението не е най-доброто решение, когато проблемът с резултатите е вследствие на:

• Проблеми с наемането, подбора или заплащането на труда;
• Правила и разпоредби;
• Неумения за анализ на данни и обратна връзка;
• Липса на инструменти, оборудване или ресурси;
• Проблеми с физическата подготовка;
• Липса на мотивация за новата работа.

Ако се нуждаете от повече информация за процеса на анализ на потребностите от обучение, свържете се с нашия екип.

Пакетът от микрообучения в онлайн курса Обучениe за обучители е свидетелство за нашия опит в областта на учебния дизайн и създаване и провеждане на обучения.