Начало Услуги Магазин Портфолио Клиенти Youtube

Използване на подкасти за обучение на служителите

Значение на подкаста в корпоративното обучение

Какво е подкаст? Подкастът е подобен по структура и стил на радио токшоу и може да бъде използван за онлайн обучение

Приблизително време за четене: 8m 2s

Подкаст значение

Подкастингът се превръща в една от най-популярните медийни форми и тази концепция дори привлича много известни личности да водят свои собствени подкасти, за разлика от традиционните радио или токшоута. Какво ще кажете за използването на подкасти за обучение на служители? Споделете с НИТ ЕООД или получете някои съвети.

Уникалното при подкаста е, че всеки може да го прави с минимални усилия, а това включва и хората в бизнес или корпоративна среда. Преди да разгледаме концепцията за използване на подкасти в електронното обучение и като инструмент за обучение на служители, първо ще разгледаме основите на това какво е подкаст.

Какво е подкаст? Подкастът е подобен по структура и стил на радио токшоу и може да бъде достъпен чрез iPod или MP3 плейър. Можете също така да направите подкаст за изтегляне чрез обикновен компютър, таблет или смартфон. Наистина можете да изтеглите подкаст на почти всичко, което го прави чудесен като корпоративен инструмент, тъй като не се нуждаете от специално оборудване, за да го слушате.

Създаването на подкасти е изключително евтино и не се нуждаете от специално обучение или опит.

Това е средство, с което много хора се чувстват комфортно, тъй като вероятно вече слушат редовно поне един подкаст, и може лесно да се създаде разговорен тон, който всеки, включително служителите, ще намери за увлекателен и приятен за слушане.

Абонирането за подкасти става по начин, подобен на този, по който се абонирате за блогове, така че да бъдете информирани за всеки нов подкаст, когато бъде качен.

Използване на подкасти за обучение на служителите

Подкастите могат да се използват в корпоративния свят по различни начини, но какво да кажем за обучение и развитие?

Бихме казали, че това е много добра идея.

Предимства на използването на подкасти като метод за обучение

Ето няколко предимства на използването им като метод за обучение:

Подкастовете могат да персонализират обучението и да създадат дискусионна среда, която може да подобри ефективността и задържането на вниманието. Въпреки че електронното обучение предлага огромни предимства пред обучението в класната стая, то не отнема елемента на личното отношение и обучение от професионалист и усещането за персонална насоченост. С помощта на подкасти все още можете да се възползвате от предимствата на електронното обучение, без да губите тези съществени елементи на обучението в класната стая.
Използването на подкасти като инструмент за обучение позволява на учащите да контролират ситуацията. Често сме обсъждали ползите от самостоятелните пътища за обучение на служителите, а подкастите са в пряко съответствие с тази концепция, тъй като служителите могат да избират подкастите, които са им най-интересни за слушане.
Подкастовете правят обученията по-ангажиращи. Когато проектирате електронно обучение, може би се притеснявате как да направите по-ангажиращи определени части от съдържанието. Това е едно от най-големите предизвикателства, пред които са изправени дизайнерите на обучения, защото всички знаем, че големите порции писмен материал не се отразяват добре по отношение на ефективността в електронното обучение. Подкастите могат да представляват алтернатива на големите части от писмено съдържание. Това е чудесен начин за допълване на интерактивни и самостоятелни ресурси. Представете си го по следния начин: използването на подкасти като част от обучението е като да накарате служителите да участват в лекции в колеж, а след това останалата част от електронното обучение е като разбивка на по-малки учебни групи или използване на допълнителни материали за затвърждаване на концепциите, подчертани в лекцията.
Както споменахме по-горе, подкастите са изключително евтини. Производството и предоставянето им не струва почти нищо, така че заедно с електронното обучение те могат да ви спестят значителни суми от разходите за обучение на служителите.
Тяхната ефективност и преносимост, ги прави много привлекателни. Служителите са заети и мениджърите по обучение винаги търсят начини да намалят времето, което отделят за обучение, като същевременно увеличат ефективността. Подкастите отговарят на тази нужда и могат да се използват в движение, така че служителите могат да се обучават, докато са в колата, във влака или наистина навсякъде.
Използването на подкасти като част от обучението за работа, обучението и развитието може да бъде отличен начин за изграждане на лоялност и за създаване на "лични" отношения между изпълнителните директори и ръководителите на компаниите, и хората, които те наемат. Когато служителите се чувстват свързани с хората, които ги ръководят, това изгражда лоялност и може да помогне за намаляване на текучеството.
Можете да архивирате подкасти, за да създадете с течение на времето ценна библиотека за обучение, до която служителите да имат достъп по всяко време.

И така, ако сте убедени в предимствата на подкастите като допълнителен метод в по-голям набор от инструменти за обучение, как да приложите използването им?

Как да използвате подкасти за обучение

Ръководство за използване на подкасти за обучение на служителите.

Когато обмисляте да използвате подкасти заедно с електронното обучение и други начини на обучение, имайте предвид тези съвети:

Контролирайте качеството на звука: Качеството на звука е от решаващо значение, както при всеки аудиоматериал, включен в обучението на служители. Макар че подкастите са лесни, уверете се, че те винаги са създадени с оглед на качеството.
Направете план: Преди да създадете подкаст, имайте план, но не го структурирайте толкова много, че да загуби стойността си като персонализиран и разговорен. Добро правило е да създадете общ план за ръководство на подкаста, но да не описвате подкаста толкова подробно, че да стане като четене на сценарий. Разговорът трябва да тече естествено и да се усеща като разговор със служител, с когото говори директно лицето, създаващо подкаста.
Поддържайте структуриран архив: Поддържайте архивираните подкастове много добре организирани; това е особено важно, когато ги използвате като инструмент за обучение. Трябва служителите ви да намират тези подкасти за полезни, да имат достъп до тях и да се обръщат към тях при поискване, затова улеснете сортирането и намирането на темите, които искат да слушат или по които имат нужда от опресняване.
Събирайте статистика: Събирайте данни за вашите подкасти. Нещо, което според нас е полезно тук, е възможността да разгледате кои подкасти се слушат най-много. Можете да използвате тези лесни за събиране данни, за да стимулирате други методи за обучение и да покажете областите, в които служителите са най-ангажирани и заинтересовани.
Намерете начин да ги интергирате направо в LMS: Въпреки че често мислим, че подкастите са достъпни предимно чрез платформата iTunes, всъщност можете да ги интегрирате директно в електронното си обучение. Можете да добавите връзки за изтегляне във вашата система за управление на обучението, така че по време на обучението да можете просто да кликнете и да чуете подкаста.

Като последна забележка към нашето ръководство за подкасти за обучение, трябва да се отбележи, че макар да са фантастичен допълнителен инструмент, те не могат да заменят всички други форми на обучение и развитие. По-скоро най-добрият подход е да се създаде интерактивна методология за обучение със самостоятелна работа и след това да се съчетае с подкасти като подсилване или последващо действие.

Как се прави подкаст за корпоративно обучение?

1. Фокусирайте се върху една единствена цел на епизод

Искате вашите епизоди да бъдат достъпни. Ако служителите ви забравят нещо или имат въпрос, искате те да могат да се върнат към епизодите ви, за да намерят отговора, без да търсят 45 минути съдържание. Това също така дава възможност на служителите да се концентрират върху конкретна задача по време на епизода.

Да, това означава, че вашите епизоди за корпоративно обучение ще бъдат доста кратки. Някои организации публикуват епизоди, които са с продължителност само няколко минути.

2. Създайте план на основните точки на изказванията

Лоша идея е да записвате епизодите си набързо. Със сигурност ще допускате грешки, ще се връщате назад и ще се повтаряте. Това може да бъде объркващо за служител, който се опитва да усвои ново умение за работата си.

По-разумно е да създадете общ план, преди да натиснете бутона за запис. Това помага, да напишете цялостен сценарий. Това ви държи в течение на темата, така че да можете да предадете цялото послание по кратък начин, без да пропускате ключови елементи.

При това се опитайте да запазите тона на предаването си непринуден и разговорен. Избягвайте да говорите машинално или да използвате нагласена корпоративна реч. Не използвайте жаргон или термини, които аудиторията ви не би разбрала, но не разчитайте и на технически жаргон.

3. Създайте форум или група за сътрудничество

Подкастингът е еднопосочен канал, така че е полезно да създадете пространство, в което служителите ви да могат да задават въпроси за вашите епизоди. Ако не можете да създадете нещо на вътрешния си сайт, използвайте нещо безплатно като затворена група във Facebook.
Свържете подкаст за корпоративно обучение с група във Facebook

Добра идея е също така да определите някой, който да отговаря за модерирането на тази група, да коригира неверни твърдения на други служители и да отговаря на въпроси, когато никой друг не го прави. Ако даден въпрос остане без отговор, това означава, че служителят няма подходящо обучение, затова е важно някой да отговаря за отговорите.

4. Не пестете от стойността на продукцията

Някои работодатели правят грешката да се опитват да спестят време и пари, като произвеждат шоу с ниско качество. Звукът е лош, няма никакъв монтаж, а целият епизод се състои от един човек, който продължава да говори и да повтаря. Те смятат, че служителите им трябва да слушат, така че няма нужда да инвестират в продукция, за да поддържат интереса на хората.

Служителите ви може и да са принудени да слушат, но те няма да запазят информацията, ако не се наслаждават на преживяването. Следователно можете да подобрите ефективността на обучението, като се отнасяте към вашия подкаст за корпоративно обучение точно като към истински подкаст, който включва:

Използване на подходящо оборудване за подкастинг;
Правилно редактиране на всеки епизод с надежден инструмент за редактиране;
Провеждане на интервюта, когато е необходимо. Особено полезно е да поканите в предаването хора от вашата организация, ако те могат да предоставят ценна информация;
Добавяне на ефекти в звуковите фрагменти, където те имат смисъл (но не прекалявайте с тях);
Записване в пространство, предназначено за подкастинг.

5. Използвайте анекдоти и истински истории

Разказването на истории е ключова част от подкастинга. Хората просто се свързват по-добре с лични истории, които резонират емоционално. Можете да предизвикате чувства и да установите връзка със служителите си, като вплетете истории в уроците си за корпоративно обучение. Това прави обучението по-човешко и кара екипа ви да се ангажира с ученето.

Например, да кажем, че учите слушателите си как да използват вътрешния софтуер за човешки ресурси. Може да ги предупредите за потенциална грешка, като разкажете за момента, в който вие сте допуснали тази грешка. Така преподавате урока и убеждавате служителя, че знаете за какво говорите.

6. Изберете правилния график за публикуване

"Кога да публикувам епизодите от подкаста?" е един от най-често задаваните въпроси за подкастинг. За съжаление, няма ясен отговор. Той зависи изцяло от вашето предаване и вашата аудитория. По отношение на подкастите за корпоративно обучение обаче решението всъщност е доста просто.

Изграждате ли библиотека със съдържание, до което очаквате служителите да имат достъп сами? Ако е така, публикувайте ги веднага след като бъдат завършени, независимо от какъв график.

Например поредица от обяснителни материали за това как да се използва фирменият софтуер или сезон от епизоди за безопасността и тормоза на работното място трябва да бъдат публикувани незабавно. Служителите ще ги прегледат по собствен график или по указание на ръководителя (например по време на въвеждащото обучение).

Вашият подкаст преподава ли меки умения, които не са пряко свързани с работата им, но все пак е важно да се знаят? Ако е така, пускайте ги по седмичен или двуседмичен график, който е подходящ за вашия работен процес. Това им позволява да очакват с нетърпение новите епизоди и да отделят време, за да ги слушат.

7. Създайте работен график

Една от най-хубавите страни на създаването на вътрешен корпоративен подкаст е, че маркетингът ви е прост.

Популяризирането на подкаст е голямо предизвикателство, но корпоративните подкасти са по-лесни за популяризиране по три причини:

1. Размерът на аудиторията ви е фиксиран. Подкастът се отнася само за хората във вашата компания, така че не е необходимо да се разраства повече от това.
2. Аудиторията ви е известна. Знаете точно кой ще слуша. Ако искате, можете да проучите всеки потенциален слушател един по един (макар че това може да е много работа).
3. Можете да се свържете с всеки. Можете да популяризирате предаването и да уведомявате аудиторията си за новите епизоди с един-единствен имейл за цялата компания.

Въпреки че популяризирането на подкаста ви е лесно, все пак ще трябва да създадете контролен списък, който да преминавате при всеки нов епизод.

Този контролен списък трябва да включва редица дейности за обявяване на новия епизод.

Ето някои основни идеи:

Изпратете имейл до цялата компания.
Уведомете ключови хора в организацията в зависимост от съдържанието на епизода (т.е. уведомете ръководителя на правния екип, ако епизодът е за правни въпроси).
Напишете кратка бележка, която оперативният екип да прочете по високоговорителя.
Поставете листовки в кафенето и стаите за почивка.
Изпратете известие по компанията

8. Дръжте епизодите си организирани

Публикувайте епизодите си в хост на подкаст и след това поставете връзка към тях от страница на фирмения си уебсайт. Поддържайте тази страница организирана, така че служителите ви да могат бързо да намират това, което търсят. Епизодите трябва да могат да се изтеглят и да са достъпни за слушане на вашия сайт.

Заглавията на всеки епизод трябва да са ясни и описателни. Избягвайте използването на двусмислени фрази. Използвайте основни думи, които са свързани с проблема или целта на аудиторията.

Например епизод, посветен на искането на отпуск, трябва да бъде озаглавен "Как да поискаме платен отпуск". Епизод за продуктивността в работата може да се нарече "8 съвета за продуктивност".

Какво мислите за използването на подкасти като част от вашата стратегия за обучение?